neděle 15. září 2013

Směs na rustikální chléb PRO ZDRAVÍ... NOMINAL

Chtěla jsem si vyzkoušet udělat si domácí chléb, a proto jsem hledala vhodného kandidáta co se týče směsí na pečení chleba. Volba padla jednoznačně na chléb od firmy Nominal, protože jejich výrobky považuji za zdraví prospěsné a vždy jsem s nimi byla velice spokojená :-)rch1.jpg

Informace od výrobce:


Při zadělávání těsta je možné chléb „vylepšit“ přídavkem různých semínek (len, sezam, dýně...). Např. slunečnicová semínka jsou nejen zdrojem velmi cenných živin, ale vypadají v tmavém těstě velmi pěkně. Doslova k nakousnutí. Dobrou chuť!

Bezlepkový výrobek: obsah lepku nižší jak 20 mg na 1 kg výrobku určeného ke spotřebě

Skladování: Při relativní vlhkosti do 75% a teplotě do 30°C, vždy uzavřené v původním obalu.

Trvanlivost: Při dodržení skladovacích podmínek je trvanlivost výrobku 12 měsíců od data výroby.

Balení: 500 g

Použité suroviny: Deproteinovaný pšeničný škrob,lupinová mouka, jáhlová mouka, maniokový škrob, bramborové vločky, vláknina (lněná, jablečná), cukr, sůl, zahušťovadlo: guarová mouka, maltodextrin, jablkový prášek, koření

Základní příprava:

500g směs

475 ml(g) vody

20 ml oleje

13g čerstvého droždí

Postup pro přípravu chleba v domácí pekárně:

Na dno pečící nádoby patří tekuté suroviny – voda a olej. Do nich rozdrobte čerstvé droždí a přidejte směs na chléb. Doporučená dávka droždí ve spojení s vodou pokojové teploty se týká 2hodinových programů „gluten free“ či sprint (ETA). U ostatních pícek si musíte najít svůj způsob pečení. Vychází-li z pícky chléb překynutý (propadlý s velkými nerovnoměrnými póry ve střídce), snižte dávku droždí nebo použijte chladnější vodu. Pokud máte opačný problém a chléb je nedokynutý s případnými prasklinami, použijte teplou vodu nebo více kvasnic.

Postup pro pečení v běžné troubě:

Vymíchejte těsto dle návodu. Protože si dobu kynutí hlídáte sami, můžete dávku droždí zvýšit na 15 g/500 g směsi. Těsto nechejte chvíli odpočinout a pak naplňte do důkladně vymazané formy. Ta by měla být naplněna maximálně do 3/5, aby mělo těsto prostor ke kynutí. Snadné je těsto zpracovávat naolejovanými dlaněmi. Z těsta můžete vytvarovat válec, obalit např. ve slunečnicových semínkách a teprve potom vtlačit do formy. Chléb necháte kynout 45–60 min. pod vlhkou utěrkou, aby povrch neokoral. Pečte ve vyhřáté troubě (nejprve 200 °C, pak stáhněte na 180 °C) cca 60 min. Pokud se vám bude zdát, že povrch chleba rychle tmavne, přikryjte ho včas alobalem. Po upečení hned vyklopte, ale krájejte až po vychladnutí.

Z těsta můžete připravit i jiný typ pečiva např.

Slunečnicové bulky : vytvarujte asi 100 g kuličky, obalte ve slunečnicových semínkách a uložte na plech. Nechejte kynout asi 40 min. (dle teploty), chraňte před okoráním, nestlačujte. Pečte při 200 °C asi 20 min.

Rustikální kostky – těsto dlaněmi roztlačte na vrstvu 2-3 cm silnou a rozkrájejte na obdélníčky (přibl. 10x15 cm). Přeložte na plech (můžete horní plochu vtlačit do semínek) a nechte asi 40 min. kynout. Pečte při 200°C asi 20-25 min.

zdroj:http://www.nominal.cz/cs/pro-zdravou-vyzivu/smes-na-rustikalni-chleb-pro-zdravi-nominal-detail.html

Výrobky Nominal lze zakoupit na internetu, dále v Bille, Tescu a zdravých výživách :-)


Mé hodnocení:

Já jsem si zvolila variantu rustikální kostky. Těsto jsem si připravila podle návodu, krásně nakynulo. Udělala jsem si z těsta čtverce, posypala je semínky a dala péct. Krásně celý dům provoněly. Neodolala jsem a musela jsem vyzkoušet ještě teplé, ale některé také samozřejmě již vychladlé. Byly výborné...křupavé na povrchu, vláčné uvnitř. Avšak možná jsem někde zachybovala během přípravy, jelikož byly docela těžké, asi to chtělo více droždí, nebo nechat více nakynout, ale i tak chuť byla skvělá.



4 komentáře:

  1. Mňami, vypadá to skvěle :))) Podívám se po tom a vyzkouším to, domácí pečivo chci zkusit už hrozně dlouho :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuto směs mohu jen a jen doporučit, pracovalo se s ní opravdu velice dobře. Jsem zvědavá i na další směsi od Nominalu :-)

      Vymazat
  2. a to jsi měla z celého balení jen 6 houstiček ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ne ne :-) dělala jsem to z 1/2 balení, jelikož jsem nevěděla jaké budou, tak jsem vyzkoušela jen z půlky :-)

      Vymazat

Mockrát děkuji za komentář :-).
Na všechny dotazy odpovídám na svůj blog :-)ihned pod případný dotaz :-).
Děkuji za pochopení :-)
M.