pátek 31. května 2013

Jedlé kaštany- RECENZE





Info:
Bezlepkové, v bio kvalitě.
Kaštany obsahují mnoho sacharidů, hlavně ve formě škrobů (35-50%), část je ve formě sacharózy, málo bílkovin a tuků. Mají mnoho vitaminů skupiny B (hlavně B5 a B6). Z minerálních látek především draslík, fosfor, hořčík, vápník, železo, sodík. Plody obsahují také třísloviny.

Právě v době, kdy je málo sluníčka mohou posloužit jako pomoc při mentální úzkosti. Příznivě působí na žaludek, krevní oběh - tedy žíly, revma, mozek, nervy, srdce.



Mé hodnocení:
Chcete ochutnat něco naprosto nového? Zkuste jedlé kaštany! Už tak strašně dlouho jsem na ně měla zálusk a můžu Vám říci, že tohle je vážně lahůdka. Chuť jedlých kaštanů mě velice překvapila. Vůbec jsem nevěděla, co od nich čekat, myslela jsem si, že budou tvrdé jako oříšky. Chyba! Jsou krásně měkkoučké, úplně se rozplyvají na jazyku. Jejich chuť je výborná, něco mezi oříšky a nějakým sušeným druhem ovoce, ale zároveň je s ničím nesrovnatelná, výjimečná :-). Nejsou však nijak sladké i přesto, že obsahují poměrně dost sacharidů, jejich super vlastností je, že narozdíl od klasických ořechů obsahují nesrovnatelně málo tuku (pouze 1 %) a stejně tak málo KJ. A jejich příprava? Buď 2 minuty v mikrovlnce, nebo 5 minut v horké vodě :-). Výborně se hodí na mlsání jen tak (dodání energie třeba po sportu), do krémů, do snídaňových kaší apod., prostě kdekoliv, kde lze použít klasické ořechy. Jejich chuť mě natolik okouzlila, že jsem je určitě neměla naposledy :-).
P.S. pytlíček zmizel opravdu sakra rychle... ségra šla okolo pytlíčku a prý co to tam máš? říkám ochutnej a ona sakra to je nějaké dobré, to je nějaký bonbon? :-D :-D :-)

Údaje z obalu:
Určitě Vás bude zajímat třeba také jejich energetická hodnota :-)

Cena: 126 Kč/200 g

Kdepak je koupit: :-):
Já je mám z eshopu: http://www.bio-country.cz/ :-), myslím si, že zde mají príma ceny a spoustu dalších zajímavých výrobků na ochutnání :-), mimo jiné třeba také výrobky Fair trade, oříškové krémy, kaštanové pyré (vanilka, čokoláda, přírodní)- to budu muset, také ochutnat :-), myslím si, že to bude něco jako oříšková másla (na ty mám také spadíno :-D), určitě to bude výborné třeba do snídaní či třeba jako krém do dortíků ;-), dále různé druhy sušenek, ořechů, obilovin, ekodrogerii, přírodní kosmetiku a další :-)

Balíček vyndaný z krabičky

Pohled do balíčku po přípravě :-)
 Tipy na využití:



Máte zkušenost s jedlými kaštany? :-)

4 komentáře:

  1. gaštany zbožňujem, určite sa im nevyrovná žiadna napodobenina z obchodu.. máme k dispozícii, chvalabohu, vlastné a varíme si ich každú jeseň :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děláme je vždycky na vánoce, už od mala :) upečeme je v troubě a hned všechny miznou :D :) miluju je

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) teeeeda to se máte ;-), tyhle taky hned zmizly :-D

      Vymazat

Mockrát děkuji za komentář :-).
Na všechny dotazy odpovídám na svůj blog :-)ihned pod případný dotaz :-).
Děkuji za pochopení :-)
M.